Thursday, December 19, 2013

Balik Utara

Sebenarnya aku dpt merasakan ada sesuatu yang cuba disembunyikan oleh dia. Tadi pagi dia menawarkan diri untuk menghantar kereta utk diservis. Pulang saja menceritakan total semua tanpa menunjukkan bil kpd ku. Bila aku nak keluar untuk ambil Ashraff di JPJ , minyak hampir kepada penunjuk oren.Aku bertanyakan knp dia x isi minyak.Alasannya petang nanti dia akan uruskan. Pulang aku dan Ashraf dlm pkl 4 ptg, dia sudah tiada drumah.Anak2 tidak tahu kemana ayah mereka keluar. Hingga sekarang pukul 1030 mlm..dia masih belum pulang. Aku ada menelefon pukul 9 tadi..Suaranya saja aku dah kenal dia berbohong. Ya Allah..berikan aku kekuatan untuk menerima dengan tabah. Sepatutnya esok, kami semua akn pulang ke Kedah..Anak2 tidak mahu ikut..Aku memahami tapi dlm mada yang sama aku khuatir jika perkara yg tidak diingini berlaku. Jadi aku hanya beritahu keputusan selepas bincang dgn dia. Dia langsung tidak menunjukkan kesungguhan terhadap perancangan esok. Hidupnya hanya untuk kerjaya sahaja. Aku mula rasa tidak sedap hati. Sebelum aku setuju utk mengikutnya pulang k kg...ada bbrp syarat yang perlu dia kotakan..Dan aku dpt rasakan..kelewatan mlm ini berkaitan tuntutan itu..Sejak bbrp prkara yang tidak dpt aku maafkan..aku seakan malas untuk balik k sana. Plan nak balik utara pon sebab aku nak ke Baling krn knduri kwn sekerja ku..

No comments:

Post a Comment